16 Eylül 2016 Cuma

Ah şu ingilizce yaktı bizi :)


Yine uzun aradan sonra yeni bi yazı ile blogu güncel tutmaya çalışıyorum. Aupair adayı Zeynep blogumda bulamadığı cevapları sormuş. Umarım aşağıdaki cevaplarımın herkese yararı dokunur. Blogumda bulamadığınız konularla ilgili sorularınızı bekliyorum.  

1. Programa katılmadan önce ingilizce seviyeniz aşağı yukarı ne kadardı (daha cok pratikte)?
 >> Telefonda aile ile konuşabilmiştim nasıl olduysa :) Intermediate diye biliyorum ya da low int. Hem lise hem üniversitede hazırlık okumuştum. Pratik bu şekilde yazılıda ise sınav verseler önüme hangi tense de kelime ne oluyordu onu düşünürdüm ezberden, şimdi ise o kuralların hiç birini hatırlamıyorum cümleleri okuyup takır takır cevapları pratikten yazabiliyorum. Gittiğimde ilk 3 ay telefonda konuşulanları anlamadım. Grup içinde yüzüme bakılıp sadece bana konuşulmuyorsa anlamadım vs. Bu seviyedeydim.

2. Amerikaya gittikten ne kadar süre sonra sertifika programına basvurdunuz, yani demek istediğim ingilizce seviyenizi ne kadar yukarı çektikten sonra başvurdunuz?
>> Merak etme ingilizce seviyen 3 ay sonra yeterli duruma gelecek o nedenle 3 aydan sonra istediğin zaman başvurabilirsin tabi aile ve şartlar izin verirse. Stanford'dan ders aldığımda sanırım 8-9 ay geçmişti ama ben ingilizcem gelişsin diye bekleyerek yapmadım öyle denk geldi sadece. Berkeley'deki sertifika programında ise zaten 1 yılı geçirmiştim.

3. Sertifika programı için üniversite mezuniyet dereceniz önemli midir?
>> Bu okuldan okula programdan programa değişiklik gösterebilir ama genelde önemli olmaz.

4. Aile ile çalışma saatleri kesin bir sekilde belli midir yoksa çok büyük esneklikler olmakta mi bu konuda?
>> Bu tamamen aile ve senin insiyatifine bağlı. Başında anlaştığınız ya da kuralların dışında çıkmak zorunda değilsin. Ama evin çalışanı olarak genelde kızlar ailenin isteklerini geri çevirmiyor. Yani bizde eve temizlik ya da yemek için gelen yardımcıları düşün biraz o seviyedesin orda. Örneğin bir yılbaşı aile benim dışarda planım var diye kendi yapamadı çünkü çocukları bırakçak yer bulamadı vs. Başka aupair olsa sırf aile talep etti diye kendi planını iptal eder evde oturur çocuk bakardı. Sonuçta senin izin günün karar sana kalmış. Çok net kurallar olmuyor tabi. Aile eve normalde 6 da geliyordur ve sen 6 da off oluyorsundur o gün işleri çıkar ek plan olur vs. beklemek zorunda kalırsın vs. Önemli olan senin kurallar çerçevesinde her şeye evet dememen.

5. Ücretli dil kursları bize Türkiye'deki acentaların verdigi fiyatlar kadar mıdır yoksa daha uygun olabiliyor mu?
>> İnan hiç bir fikrim yok zaten ücretli dil kursuna da gerek yok çünkü ingilizceyi kursta okulda değil ülkede şehirde yaşamda öğreneceksin. O nedenle ilk etapta free bir kursa yazıl ailenin gönlü olsun zaten ona program dahilinde bunu şart koşacaklar vs. Dedim ya şuan o derslerde öğrendiğimiz grammer kuralları ile değli tamamen pratik ile götürüyorum ingilizcemi.

6. Yüksek lisans bursu bulmak benim internet üzerinden araştırdığım kadarıyla çok zor gibi görünüyor ama gidip görme fırsatı bulan biri olarak sizcede öyle mi?
>> Bunu hiç araştırmadım, o nedenle yanıltmıyım seni. Ancak internette önüne çıkan seçenekten çok daha fazlası ile oraya gidince yüz yüze karşılaşabiliyorsun faydası orda. Belki okula internette denk gelmemişsindir, ya da X birinden başka bir yol öğreneceksin gidince vs..

Sonuç; hep dediğim hiç bir şey kaybetmiyorsunuz gittiğinizde en kötüsü şuan olduğunuz yerden yeniden başlarsınız Türkiye'de geriye gitmeyeceksiniz yani. Ki bu en kötüsü. Geldiğinizde hep en az bir adım önde başlayacaksınız. Tabi gittiğiniz gibi geri geliyorsanız o da sizin sorununuz ne diyim. Biraz hırs ve biraz çaba ile pek çok şey yaratabilirsiniz geleceğiniz için. Korkup önünüzü kesmeyin biraz cesaret. Risk almadan istediğinizi elde etmeniz zor. Belki de şuanki bilinmezlik yok olucak ve siz de benim gibi 2 yıl sonra herkese tavsiye ediyor olacaksınız.

 Sevgiler...


3 yorum:

  1. Meraba 😊 ben au pair programini öncelikle dil sonra marketing eğitimi için düşünüyorum eğitim ve au pair lik birlikte gider mi okul icin orada aldığım para yeterli olur mu sizce

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil