17 Mart 2013 Pazar

Yurdışı Deneyimi ve Aupair Maaşı



Bana gelen sorularla devam ediyorum yine bu yazıda. Daha sonra bana gelen maillerdeki soruların her birine ayrı bir blog yazısı hazırlayacağım ki daha kolay okuma imkanınız olur.

Mediha'nın bir kaç sorusu var. Onları buradan yanıtlamak istiyorum:

  • İngilizcemin pratik olmadan güzel bir seviyeye getiremeyeceğimi ve yurtdışı deneyiminin olması gerektiğini düşünüyorum. Yurtdışı tecrübesinin beni bir çok açıdan geliştireceğini, Türkiye'ye dönüş yaptığımda da bir çok iş imkanı sağlayacağı kanaatindeyim. Beni bu konu da biraz aydınlatır mısın? Sen neler düşünüyorsun. 
Kesinlikle katılıyorum. Buradaki ingilizce kursları grammer ı gerçekten iyi öğretiyor ama konuşabilmemiz için maalesef yeterli gelmiyor. Pilates yapmayı sadece videolardan izlediğinizi ama hiç yapmadığınızı düşünün. Tüm detayları iyice öğrenmiş olursunuz ama nasıl uygulanıyor emin olmazsınız. Bu biriktirdiklerinizi uyguladığınız an hepsi pekişmiş olur. Demiyorum ki sakın burdaki kurslara gitmeyin. Sadece intermediate seviyede olan biri kursun en üst seviyesini tamamlayana kadar harcadığı para ile Amerika'ya gidip 1 yıl kalma imkanı varken neden burda grammer ile yetinsin ki! Ben böyle yola çıkmıştım. Yurtdışı deneyiminin kattığı çok şey var, kaybedicek hiç bir şeyim yok en kötüsü atlar geri dönerim diyip gitmek gerek. Çevre ediniyorsun, iş çevresine bağlanabilir bu, dil gelişiyor, burada yapamayacağın pek çok sporla ilgilenebiliyorsun vs.. Bana bunlrın hepsini sağladı, vizyonum gelişti, zaten kendi ayakları üzerinde durabilen biriydim daha da sağlamlaştı. Yurtdışı deneyiminin illaki burda iş anlamında faydası var. Gözünün kariyer anlamında ne kadar yüksekte olduğu ile de ilgili bu. Amerika'da yapabileceğinin en iyisini yapmak için kastın mı burda illa işine yarar. Sertifika programlarını çok büyütme gözünde, döndüğümde uluslararası firmalara girmemi sağlamadı tek başına maalesef. Tabi iyi bir üniversitenin mühendislik ya da işletme bölümü mezunuysanız ardından US'de marketing programı sertifikanız olur ise benden çok işinize yarayabilir. Anadolu Reklamcılık ve Halkla İlişkiler mezunu olarak beni uluslararası firmalara Brand Manager Assistant olarak sokmaya yaramadı.  Ama aldığım sosyal medya dersi Efes Pilsen, Eti gibi çok büyük firmaların sosyal medya hesaplarını yönetme imkanı sağladı.


  • Ben işletme mezunuyum. Kendi alanımla ilgili bu sertifika programına nasıl  katılabilirim? Yazılarından okuduğum kadarı ile çok yüksek meblağlar ödemek durumundayız. Au pair kazancı ile bu miktarı ödeyebildin mi?
Çok çocuk baktım oralarda ama orda bunu bir ben değil bütün aupairler yapıyor. Yani extradan bahsediyorum. Gittiğin aile izin verdiği takdirde akşam ve h sonları başka ailelerin çocuklarına bakıp extra para kazanabilirsin. Bu sayede okulu halledebildim. Yoksa gezmeyi ve sosyalliği seven biriysen haftalık aldığın para h sonu biter zaten. Gittiğin bölgede araştırma yapacaksın nerede hangi okul ve hangi sertifika programı var diye. Aile seçerken bölgeye bu yüzden dikkat et. Okulların bol olduğu bir kaç şehir ve eyalet belirle ve oradan gelen ailelere yönel. O zaman okul ve program bulman kolaylaşır.


  • Ayrıca çok güzel gezmişsin bir yandan da eğlenmişsin. Bu kazanç bunca şeyi yapmana elveriyor mu? Yoksa aileden yardım almak zorunda kalıyor musun? 
Dediğim gibi extra çocuk baktım. En güzel parayı böyle yaparsın. Şuan ne kadar veriyorlar bilmiyorum ama çalıştığım esas ailede saat ücrtim 6 dolara falan geliyordu ama extra dan 12-15 dolar alabiliyordum saatine. Haftada 3 saatten 3 gece baksan mesela. Aileden bir-iki kez geldi destek bu arada. Ama gelmese de halledersin çok çalışarak.

Bu kazanç yetiyor mu?

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Sorunuz olduğunda lütfen mail atmaktan çekinmeyin.  idilkucuk@gmail.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder