10 Nisan 2014 Perşembe

Aile Referans Mektubu



Aupair olmaya hazırlanan Öykü'nün bu süreçle ilgili bazı soruları var. Aşağıda yanıtlamak istiyorum:
  • Amerika aupairlerden baktığı çocukların ailesinden yazı istiyormuş. Bu yazıyı nasıl hazırlıyoruz. 
Bu aslında referans mektubu. Yani ne kadar süre baktığınızın yanı sıra çocukla nasıl bir iletişiminizin olduğu, çocuğa bakarken hangi sorumlulukları gerçekleştirdiğinizi belirtmeleri gerek. Sizden ne kadar memnun olduğukları güçlü yönleriniz vs.. 3 gibi bir sayı yeterli olacaktır ama bu baktığınız çocuk sayısı ile aynı aslında.

  • Hangi firma ile gitmem gerek? 
Bunu araştırarak kendin bulmalısın. En az 3 ayrı ajansla mutlaka görüş hangisi sana daha mantıklı geliyorsa onu seç. Zaten US'e gittikten sonra burdaki ajansın oradaki bir duruma müdahale etmesi çok zor, orada ailenin ajansı devreye giriyor. Ben Truva ile gitmiştim çok da memnun kalmıştım. Dediğim gibi pek çok yerle görüşüp kararını verebilirsin. Truva'yı seçme nedenim ozaman kampanya yapmış olmasıydı. Diğerlerine göre çok daha uygun fiyata gidebiliyordum. Ayrıca internette okuduğum bilgileri en çok destekleyen firma oydu.

  • 2 yıl sonra gideceğim, şuan açıöğretimde okuyorum, gitmişken de yüksek lisans yapmak istiyorum ama çok mu pahalı?
Şimdiden para biriktir bence aupair olarak giriş yaparsın sonra da özel bir okulda yüksek yaparsın. Açıköğretim mezunu olup orda yükseğe kabul edilir misin emin değilim araştırman gerek onu. Yüksek lisans için referanslar, ortalamalar dereceler gerekli vs.. Aupairken çok da elle tutulur para biriktiremezsin, garsonluk falan yapman gerek para biriktirmek için.

Bol şanslar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder