16 Eylül 2013 Pazartesi

Durumum Ne Kadar Vahim?

Düşünüp taşınıp aupairlik yoluna baş koymuş bir adaydan gelen sorular üzerine yazıyorum bu yazımı yine. Aşağıda sorularını ve yanıtlarımı bulabilirsiniz:
     

  • İngilizcem pre-intermediate -- intermediate civarı (konuşmam kem küm şu an), ehliyetim var usta şöför değilim ama geliştiriyorum şu ara.. Sigara kullanmıyorm, güleryüzlüyüm, çocuklarla aram iyi vesaire. Sence ne durumdayım ? Yani bi şirkete (ajans mı demeliyim) başvuru yapıp kabul edilme şansım yok mu?  İki gün önce telefonda bi şirketle görüştüm, en az upper-intermediate seviyesinde olmam gerektiğini ve en az 1 yıl araç kullanma deneyimim olması gerektiğini, aksi halde başvurumu alamayacağını söyledi. Yani bu mu gerçek. Çok iyi ingilizce mi konuşabilmem gerekiyor?
Hayır yani giderken anlaşman yeterli, net olarak seviye kuralını bilmiyorum. Ben giderken pre int olman yeterliydi. Bunu kafandan belirleme zaten illaki bir sınava gir orda dene umduğundan farklı çıkabilir. Hangi ajansla konuştun bilmiyorum ama Truva'yı bir dene istersen bir de onlarla konuş derim. Ve derim ki ortalama 5 farklı ajansla konuş ve öyle karar ver. Senin için hangisi en uygun olur ise onunla ilerle. Aile ile telefonda konuşabilmen önemli. Basic oruları yavaş yavaş soruyorlar zaten. Gittikten sonra da 3 ay sonra söküyorsun olayı.


  • Araç kullanmada çok mu iyi olmalıyım kabul edilebilmek için? Ne dersin hala şansım var mı? 
Başvurduğumda 2 yıllık ehliyetim vardı ve sürekli sürücü değildim arabam olmadığı için ama kullanıyordum. Gittiğimde orda da ehliyet aldım ve orda da alışmam gerekti. Hangi şehirde olursan ol olduğun şehirde yoksa da yeterli sayıda ajans günübirliğine İstanbul'a gel 3-4 ajansla görüş geri dön. Ajansın sana yardımı, evrakların toplanması, onlara ödeyeceğin miktar çok önemli. O nedenle 5 ajansla görüşmeden karar verme.


Bence kesinlikle durumun vahim değil gidebilirsin, dille ilgili kurallar değişmiş olabilir onları ajanstan öğrenmen gerek.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder