14 Ağustos 2014 Perşembe

Yasak Mı?




Kübra aupairlik yaparken okula gitmenin yasak olup olmadığını merak etmiş, işte sorularına cevaplarım:

  • Günün hangi saatlerinde çalışılması gerekiyor çünkü master yapmak için gitmek istiyorum tabi burslu kazanabilirsem.  
Günün çalışılması gereken saatleri aileden aileye değişir ihtiyaçlarına göre, bunu aile ile gitmeden konuşup ona göre aile belirleyebilirsin. Ama genelde hafta içi gündüz saatlerinde çalışmanı isterler. Master konusu ayrı ve zor bir durum. Master yapabilmen için öğrenci vizenin olması gerek bu durumda aupairlik yapamazsın ama kendin bir aile bulur anlaşırsan bakıcılık yapabilirsin ve o noktada koşulları farklı olabilir. Bunun için önerim şu olur; aupair olarak gider 1 yıl kalırsın bu süre içinde okul ve aile bakarsın. Okuldan kabul alırsan vizeni öğrenci vizesine çevirir ve çalışacak aile bulursun. 1 yıllık aupairlik sürecinde de çevreyi tanırsın.

  • Aile içinde rahat edebildiniz mi? Çok yorum okudum ailelerin au pair lere biraz kötü davrandıklarına dair.
Bu da aileden aileye değişir, genelde seni rahat ettirmek için çabalarlar ama kültür ve yapı farklı tabi. Kötü davranan aile duymadım, kendi kuralları olabiliyor ve onlara uymanı isteyebilirler ve bu kurallar sana uymayabilir sadece. Bazı ailenin de kuralları tam senlik olur. Bunları da gitmeden aileye sorarak öğrenebilirsin.

  • Siz sadece kursa mı gittiniz? Sanırım kurslara gitmek zorunlu ama kursların maliyeti ne kadar?
Gittiğinde 60 saatlikti sanırım ders alma zorunluluğun var bunu nerden alacağın sana ve aileye kalmış. Ben belediye kursu gibi ücretsiz bir dil kursuna gittim. Ardından UC Berkeley'de Marketing sertifika programını tamamladım. Bu sertifika programı benim ailem ile anlaşmalı yaptığım bir şeydi hatta staj bile yaptım ama aupair olarak giden kişilere genelde aileler böyle şeylere izin vermez sunmazlar hatta aradaki ajansda yapmamaları gerektiği konusunda uyarıyor olabilir. Benim bu aile ilk kez aupair alıyordu. Bunu yanı sıra aradaki ajans aileye aupaire araba da vermemelerini söyleyebiliyor uzak nokta için. Çünkü arabaya bir şey olduğunda sorunlar çıkınca arada kalmak ve çözmekle uğraşmak istemiyorlar.

Umarım yardımcı olmuştur.

1 yorum:

  1. kesinlikle. çok teşekkür ederim paylaşımlarınız için çünkü fazla bilgi yok internette ,sizin deneyimleriniz çok önemli...master programlarının bu kadar pahalı olduğunu bilmiyordum :( tüh...

    YanıtlaSil