23 Aralık 2013 Pazartesi

Acenta Aldığı Parayı Hakediyor Mu?


Aupair olmak iyi hoş da çocuk bakmaya giderken bir de üzerine para mı vereceğiz?
Bu para nereye gidiyor? Acenta ne yapıyor ki? Arada acenta olmasa da kendimiz yolunu bulsak gitsek de acentaya para vermesek?

Gibi sorular bu süreçte aklınıza geliyor olabilir. Benzerleri Yağmur'dan geldi. Onun sordukları ve kendi eklediklerimle cevap vermeye çalışacağım, umarım yardımcı olur kafanızdaki soru işaretleri aydınlatmaya.


  • Buradaki bir acentayla gitmek mi daha doğru yoksa Amerika'daki bir acentayla anlaşmak mı?
Burdan Amerika'daki bir ajans ile anlaşabildiğinizi sanmıyorum, oradaki bir ajansa yazarsanız burdaki temsilcisine yönlendirecektir sizi. Ya da burada temsilcisi olmayan bir ajans bulmayı deneyebilirsiniz ama bunlarda risk taşıyabilir, sizi kandırabilir paranızı alabilirler gibi yorumlar geliyor aklıma. Tabi böyle bir şey yaşamadım, varlığını bile bilmiyorum ama ben araştırıyor olsam böyle düşünürdüm.


  • Acentalarla görüşmelerimde özellikle dikkat etmem ve sormam gerekenler nelerdir?
Sizinle gidiş öncesinde ne kadar ilgilenecekleri önemli. Evrak hazırlama, form doldurma sürecinde. Çünkü en sıkıntılı ve bilmediğini dönem bu sizi doğru yönlendirmeleri ve oldukça ilgilenmeleri gerekir ki eksiksizce tamamlayabilin her şeyi, vizeden dönmeyin, aileler sizi seçsin vs.. Oraya gittikten sonra ilgi beklemeyin, tabiki ilgilenirler ama zaten gitmiş olucaksınız ve ajans parasını almış olacak, saat farkından dolayı size dönmeleri geç olacak, orada parayı veren aile ve ordaki ajansın gücü buradakinden daha fazla gibi durumlar var. Yardımcı olmazlar demiyorum, olmayanları da olabilir ama uzaktasınız çok şey beklemeyin ki hayal kırıklığına uğramayın.


  • Acentaya yaptığım ödemenin heba olma ihtimali var mı ?
Yani tabi kötü bir ajans seçerseniz olabilir, size yardımcı olmaları yol göstermeleri için fee ödüyorsunuz aslında ve bunu yapmayan bir yer olursa tamamen olmasa da heba etmiş olursunuz. O nedenle internette falan o acenta ile ilgili yorumlara ulaşmaya çalışın, benim gibi önceden o acentayı kullanmış kişilerle konuşmaya çalışın ki yorum alın.

  • İngilizcem kötü durumda, yani aile beni aradığında onları anlayamamak ve cevaplayamamaktan çok korkuyorum. Süreç oraya gelene kadar ingilizcemi en kolay nasıl geliştirebilirim? 
Pratiğe kalmış bu ve sınavı geçtiysen konuşursun bence. Yabancı film izle ama en önemlisi git bir turist falan bul onu gezdir. En iyi pratikle gelişir, varsa yabancı arkadaşın onu koy skype ya da telefona onla konuş. Ama süreç kısa ise 10-15 gün zor tabi her gün pratik lazım. Bir de ailenin soracağı şeyler genelde aynı onların yanıtlarını da çalışabilirsin. Neden gidiyorsun? Ne zaman gidebilirsin? Neler yapmayı planlıyorsun orada? Ne tecrübelerin var? Okul vs.  neydi gibi sorular gelir muhtemelen.

Kısacası daha önce gidip gelmediyseniz ve bu programa dahil olmadıysanız acentasız gitmeyin derim. Çalışma koşulları ve saatleri konusunda acenta dahilinde olduğunuz sürece kurallar ve yasalar var sizi koruyan, yoksa her türlü extra talepler gelebilir vs..

Sorularınızı bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder