6 Şubat 2011 Pazar

Ayrıntılı Aupairlik Vol.1


Yine çok ara verdim ihmal ettim blogumu. 2011'in ilk yazısı bir derleme aslında. Blogum sayesinde bana ulaşan kişilerin sorduğu soruları bu ve bundan sonraki yazımda sizlerle paylaşıyor olacağım. Soru ve cevap şeklindeki bu yazı da kafanızdaki pek çok soruya cevap bulabileceğinizi düşünüyorum.

Au pair olarak gittiğin ülkede havaalanında kim karşılar? Aupairler toplu olarak mı gönderilirler? Aupair ailenin yanına gitmeden eğitim alır mı?
Türkiye'den Amerika’ya aupairleri götüren ajansın Amerika'da anlaşmalı olduğu ajans yetkilileri gelen aupairleri havaalanında karşılar ve topluca kalacakları otele götürür.
Belirli tarihler vardır o tarihlerde toplu gelir aupairler. New Jersey ya da New York’da Amerika’daki Aupair ajansının ayarladığı otelde 3 gün konaklayıp ajans tarafından eğitim alırlar. Eğitimde aupairlik, çocuklar ve Amerika Kültürü’nü içerir. Tabi özet haldedir hepsi. *Bu eğitimlerde Amerika Kültürü ile ilgili kısmı ve CPR (ilk yardım) eğitimini kaçırmadan iyi dinleyin derim.

Aupairler nasıl sosyalleşirler? Yabancılarla nasıl dostluk kurarlar?
İlk arkadaşlıklar genelde diğer aupairler ile kurulur. Aupair ajansı her ay yaptığı toplantılar veya eventlerle buna zemin hazırlar. Yada gidilen ailenin önceki aupairi ve onun arkadaşlarıyla aile sayesinde tanışma imkanı olabilir. Aupair kısa sure içinde dil okuluna da başladığı için diğer yabancılarla (çoğunluğu Asyalıdır) ve pek çok yeni aupair ile tanışma imkanı olur.

Aupair okul seçimini nasıl yapar?
İlk gittiğinde aupair dil okuluna yazılır. 2 seçenek vardır. Biri ücretsiz olanlar biri de özel okullar yada üniversitelerin dil okulları. Aradaki fark alınan sertifikada yazan okul adıdır. Sonuçta CV’de kimse dil okulunun sertifikasına değil ingilizceyi kullanabilmenize bakacağı için paralı olanlara gitmeye gerek görmüyorum. Ttürk Aupair dışındakiler sadece dil kursuna gider. Türk Aupairler dil kursu ardından başka eğitim alma çabasındadır.
Okul tercihi aile ile ortak karardır. Aile, aupaire yasal olarak 60 saat eğitimi aldırmakla yükümlüdür. Fazlası ailenin inisiyatifine ve iyiliğine kalmıştır. Saatlerde aile ile anlaşılarak çocuk bakılmadığı zamanlarda aile izin verirse okula gidilebilir. Ancak aupair programı gençlere Amerika Kültürü’nü öğrenmeleri için hazırlanmış bir programdır ve ailenin de aupairin de belli sorumlulukları vardır. Aupair çocuk bakmakla yükümlü iken aile de temek seviyede aupair in bazı eğitimleri almasını sağlamada. Öğrencilik değildir yani aupairlik.

Ailelerle ne gibi anlaşmazlıklar yaşanır? Banyo yapma saati, eve giriş saati vs..?
Bunların hepsi ilk haftalarda aile ile konuşulur. Aile ya kural koyar yada aupaire bırakır. Aupaire bıraktığı durumlarda rahatsız olduğu bir durum olursa yine konuşulur çözülür. Banyo saati vs.. derdi olmaz. Ama banyonun konumuna gore değişebilir. Banyo çocukların yatakodasına bitişik ise çocuğu uyandırmamak için saatler sınırlanabilir. Eve giriş saati aileden aileye değişiklik gösterse de ajans yetkilileri aileye öneride bulunur. Aupair’in tüm gün sağlıklı şekilde çocuk bakabilmesi için 8 saat uykusunu alması gerekmektedir. Sabah 6 da uyanan bir aupair en geç gece 10 da evde olmalıdır. Kimi aile ise bu saati aupaire bırakır.

Hem aile yanında hem de Amerikan sosyal hayatı içinde başa gelen ilginç olaylar neler? Aupair diye gidip de Amerikan özgürlüğünde delirip sapıtanlar olur mu? Orada sonsuza kadar kalmak için bir takım numaralar yapanlar vs…?
Evlenen cok olur. Özellikle Güney Afrika’dan gelen kızlar. Ancak Türk Aupair’in gidiş amacı yüksek lisanstır. 1 yıl aupairlik ardından parası olan yüksek lisansa yada başka okula geçer ve daha uzun sure kalır Amerika’da.
Sapıtanına denk gelmedim. Ancak illaki o culture gore değişiklikler oluyor hayatında tavırlarında.

Devamı bir sonraki yazımda yer alacak.

Sevgiyle kalın.

2 yorum:

  1. fransızca mütercim tercümanlık okuyorum fransada ya da belçikada fransızcamı geliştirmek için yapabileceğim bir aupair bulmama yardım edebil misiniz ben çok aradım ama bulamadım ve bu konuda bilgisi olan kişi az. ne yaptıysam olmuyor. fransızcam o kadar geriledi ki 3. sınıfım ve artık dersleri anlayamıyorum. sınavlarda bildiklerimi doğru ifade edemediğim için zar zor geçiyorum ya da geçemiyorum bu durum beni oldukça yıprattı ve bölümü bırakmak üzereyim. 3 ay dışında boş zamanım olmadığı için ve otellerde çalışacak turizm geçmişim olmadığı gönüllülük hizmetlerinde yeşil pasaportum olmasına rağmen para konusunda güven vermedikleri aylar aylar sonra kartla gönderdikleri için ve benimde yine ne zamanım ne de bu organizasyonların olduğu dönemler (kısa dönem oluyor ya da sınavların olduğu dönemler) ve yüksek beklentileri (özellikle ingilizce ağırlıklı ya da yüksek fransızca) yüzünden bir türlü bir programa katılamıyorum. eğer bana yardımcı olabilirseniz veya beni yönlendirebileceğiniz bir yol varsa şimdiden okuduğunuz için teşekkürler. cevabınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Mimi Hanım,

    Aupair ajanslarına ya da web siteleri bu konuda size en iyi yardımı yapacaktır.

    YanıtlaSil